Empatia i respecte

què fantàstic ser diferents! especials! tenir la capacitat d'estimar tant, de rectificar, d'aprendre i de compartir. Amb el pas dels dies i dels anys, probablemente encara més, m'adono que no formar part del gran grup, de lo que diu i fa tothom, m'encanta i em fa especial, la família especial!! no, nosaltres no som dels normals, som excepcionals. La Nora va dormir a la nostra habitació fins pasats els dos anys, va anar a coll (porteo o braços) fins que ha volgut. Quan plora la Nora, l'agafo, quan jo ploro ella o el meu company em consolen, quan la Nora vol dormir amb mi, dorm, igual que el seu pare. Quan no vol caminar més, l'agafo, quan no té ganes de parlar amb algú, doncs no ho fa, i quan en té no hi ha qui la pari, igual que nosaltres! Respectem les seves decisions, petites o grans, díficils o senzilles.

Parlem, ens entenem, tot i no estar sempre d'acord, i compartim la vida!! La part més important, per a nosaltres, és l'empatia, si jo la tinc envers d'ella, si la tenim amb ells, són nens i nenes que la tindran amb nosaltres quan ens equivoquem (que ho fem, i molt!!) i d'aquí uns anys la tindran com a adults amb d'altres adults i amb els seus propis fills.

És important ensenyar als nostres fills i filles que no som perfectes, que aprenem amb ells i que ells tenen moltíssimes coses per a ensenyar-nos a nosaltres. La clau de la vida està en viure-la, feliç de ser-hi i fent que al nostre cor hi càpiga tothom, viure amb respecte i empatia!!

Us faig un regal preciós el profesor Toshiro Kanamori, japonés, ensenya als nens i nenes de l'escola a viure feliços amb respecte i empatia, i el que consegueix són persones amb consciència, solidaritat i amor. Aquí una part del documental, "Pensando en los demás" que va emetre el Canal33 en el programa 60 minuts. un tresor per a tots!!
http://www.youtube.com/watch?v=4e4ql4bnrT4&feature=related


Com diu el professor "deixa que la gent visqui al teu cor"

No hay comentarios:

Publicar un comentario