La llum, i la foscor, de la meva maternitat

Sostenir un nadó, alimentar-lo, acompanyar-lo, respectar-lo i cobrir totes les seves necessitats estant, els primers mesos, vint-i-quatre hores al dia és esgotador, màgic, cansat, fosc, íntim, solitari, increïble, meravellós, desconegut, amb petits dols i grans benvingudes és, si més no Per mi, el més sorprenent que m'ha passat Mai, allò que ha desbordat de felicitat, alegria, tristor i esgotament la meva vida, Mai ha tornat ni tornarà a ser la mateixa, ni podria viure-la d'una altra manera arribats fins aquí.

La maternitat m'ha transformat, o potser, m'ha fet veure més enllà, m'ha fet més empàtica, més pacient, més ràpida, més flexible, més adaptable, més polivalent.

La maternitat m'ha donat molta llum i molta foscor. M'ha donat seguretat i certesa.

Estan sent els 9 anys més invencibles de la meva vida i, em sembla, que encara em queden uns quants més per continuar endavant.




Sostener un bebé, alimentarlo, acompañarlo, respetarlo y cubrir todas sus necesidades estando, los primeros meses, veinticuatro horas al día es agotador, mágico, cansado, oscuro, íntimo, solitario, increíble, maravilloso, desconocido, con pequeños duelos y grandes bienvenidas; es, cuando menos para mí, lo más sorprendente que me ha pasado nunca, aquello que ha desbordado de felicidad, alegría, tristeza y agotamiento mi vida, nunca ha vuelto, ni volverá, a ser la misma, ni podría vivirla de otro modo llegados hasta aquí.

La maternidad me ha transformado, o quizás, me ha hecho ver más allá, me ha hecho más empática, más paciente, más rápida, más flexible, más adaptable, más polivalente.

La maternidad me ha dado mucha luz y mucha oscuridad. Me ha dado seguridad y certeza.

Están siendo los 9 años más invencibles de mi vida y, me parece, que todavía me quedan unos cuántos más para continuar adelante.




No hay comentarios:

Publicar un comentario